tiistai 26. kesäkuuta 2012

Juhannusta



Juuri juhannukseksi sain valmiiksi jo viime vuonna aloittamani ruusukirjaimen. Laittaisinko sen tyynyn koristeeksi?






Juhannuspöytään keräsin sinivalkoisen kimpun puutarhasta, juhannusruusua, iiristä ja ihanaa koiranputkea.






Olipa taas mummille herätys nauttia hetkestä kun pieni tyttönen makasi sohvalla ja lauloi päiväkodissa oppimaansa laulua "Ei elämä oo hassumpaa" ja kun neiti ei vielä osaa sanoa s-kirjainta, niin elämä ei oo hattumpaa:). Eipä ainakaan silloin, kun osaa elää hetkessä!





Tytär lähtee matkalle ison meren taakse. Lähetin tuliaisena pienen avaimenperän.










Biscornuvaihdossa lähetin parilleni tällaisen herkän kesäisen biscornun. Kangas on hennonvihreää pellavaa, lanka Atalien "Poudre" ja malli täältä.






Toisella puolella samantapainen pistely. Mallissa olivat nämä parina. Näistä kuvista ei valitettavasti näy tuon langan sävyjen vaihtelu pehmeän valkoisesta hennon vaaleanpunaiseen.







Tässä biscornun malli.







Ja arvasiko kukaan, minkä väriset ovat pelargoniani tänä vuonna:).

Kaunista keskikesää!

tiistai 19. kesäkuuta 2012

Biscornu-vaihto




Osallistuin Pretty exchanges- blogin biscornuvaihtoon. Tänään sain postia Marilta. Ihana mansikka-aiheinen biscornu!




Molemmilla puolilla kesäiset pistelyt. Värit ja malli ovat todella kauniit!





Tämä on ensimmäinen biscornuni, kiitos sinulle Mari!

Ensimmäinen tekemäni biscornu on matkalla saajalle:).






Hanko-langasta virkkasin tiskirätin. Siihen menikin koko kerä. Joka toinen kerros on pylväitä ja joka toisella kerroksella vuorotellen pylväs ja ketjusilmukka. Näin siitä tuli kevyempi. Saapa nähdä kuinka tuo kuivaa, ainakin hyvä sillä on pyyhkiä.






Juhannusviikko. Ilmat ovat olleet vaihtelevia, sadetta ja viileää on ollut. Välillä onneksi aurinkoinenkin päivä.

Edellisvuosien orvokkien siemenet ovat itäneet kivien seassa. Siellä täällä kasvaa hauskasti erinäköisiä orvokkeja.

Nautitaan kesästä!

perjantai 15. kesäkuuta 2012

Lomapuuhia




Kävimme poikien kanssa retkellä Hangossa. Ilma oli mitä kesäisin, mutta kun saavuimme Hankoon, mereltä nousi sumu. Se ei meitä kuitenkaan haitannut. Vietimme kauniilla rannalla hauskan päivän. Pojat uivat, vaikka vesi ei ollutkaan yhtään lämmintä, kuten kuopus sanoi. Meillä oli mukana tietenkin hyvät eväät ja vesilelut.





Hanko on todella kaunis kaupunki. Välillä aurinkokin paistoi ja lämmitti uimareita. Kiinnostavia olivat tietenkin vanhat tykit rantakallioilla. Kävimme myös rintamamuseossa, se kiinnosti poikia todella.





Paluumatkalla pysähdyimme Tammisaaressa. Aurinko paistoi siellä, söimme jäätelöä ja vietimme iltaa isossa leikkipuistossa. Minusta on aina ihana käydä Tammisaaressa nauttimassa kauniista pikkukaupungista, vanhoista upeista taloista ja merestä.





Matkalla sattui kaupassa silmääni tuo Hanko-lanka. Pitihän se tietenkin ostaa:). Siitä virkkaan tiskirättejä kesäksi. Hauska sattuma oli, tuota lankaa en aiemmin ole huomannutkaan.
Lumiruusu kyseli kommentissaan, että mitä käsitöitä aion kesällä tehdä. Vaaleansininen huivi on vielä kesken, sen aion kutoa valmiiksi. Nyt on valmistumassa salainen pistely, ja Happy tree-mallikin pitää saada valmiiksi. Kesällä yleensä innostun yhtäkkiä jostain, mikä pitää tehdä juuri silloin. Unohdan onnellisesti kaikki keskeneräiset ja jatkan niitä sitten myöhemmin:). Vielä aion ommella uudet tyynyt sohvalle, ihanat kankaat odottavat jo valmiina inspiraatiota. Ja mekkoja... Saapa nähdä sitten syksyllä tuliko valmista!





Viime viikonloppuna vietimme pientä juhlaa perheen kesken. Tytär teki sen kunniaksi ihanan mansikkakakun.





Rakkaat ystävät muistivat juhlaamme upealla kukkakimpulla. Kiitos teille!





Yritän ottaa mallia lapsista, he osaavat elää aina tässä hetkessä. Eräänä tuulisena päivänä kuopus oli löytänyt kuistilta suojaisan lukupaikan ja nautti kesästä!





Ja suurta iloa herätti kaunis sateenkaari, joka näkyi ikkunastamme.





Kesä on tullut silloin, kun lupiinit ja koiranputket kukkivat! Siis juuri nyt.
Koiranputket kukkivat myös silloin, kun seitsemän vuotta sitten juhannuksen aikoihin syntyi toiseksi nuorimmaisemme.


Leppoisia kesän päiviä!


maanantai 4. kesäkuuta 2012

Loma




Kesäloma! Lepoa, rentoutumista, leppoisaa oleskelua, aurinkoa... Ja tietenkin käsitöitä. Viikonloppu oli hyvin sateinen ja jopa kylmä, mutta tänään paistaa aurinko!





Lomahaaveeni: lämmin päivä mökillä riippumatossa loikoillen, lapset vieressä uimassa... Tämä kuva on parin vuoden takaa juuri sellaisena ihanana päivänä otettu.





Aurinkoisia syreenintuoksuisia päiviä!

perjantai 1. kesäkuuta 2012

Ihania ideoita

Omenankukkien aika. Kesä. Ihanaa tuoksua, herkkää kauneutta.
Viikko sitten pikkupoikien uimakausi alkoi. Ilma oli lämmin, mutta vesi tietenkin vielä melko viileää, mutta menoa se ei haitannut! Kuopus ensimmäisenä oli uimassa.
Tilasin Mekkotehdas- kirjan. Ai että se on ihana! Kirja on todella kaunis ja mallit kivoja. Leikkasin heti valmiiksi yhden mekon pienelle pojantyttärelle. Ensi viikolla kunhan loma alkaa, alkaa myös ompelu:). Mekkoja saattaa syntyä useampia, niin ihania ideoita tuosta kirjasta sain. Kirjaa olen lukenut myös iltalukemisena, tunnelma siinä on niin kesäinen ja iloinen.
Töihinkin sain idean tuosta kirjasta, oppilaat tekivät aivan innoissan keppinukkeja omiin teatteriesityksiinsä. Nukeista tuli todella hienoja. Oli ihmisiä ja vaikka minkälaisia eläimiä.
Tänään on ollut viileää ja sateista. Poltimme illalla tulta takassa ja kohta saamme ulkona paistettuja lättyjä. Tytär leipoi viikolla ihania pullia. Ja huomenna on viimeinen työpäivä tänä lukuvuonna, sitten alkaa loma! Ihania kesäpäiviä!

keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Pienissä asioissa...

Pieniä hetkiä päivästä. Aamukahvi pihalla ennen töihin lähtöä. Aurinko paistaa, ilma on raikas, linnut laulavat. Rauhallista.
Kaunis aurinkoinen ilma. Tänään töistä olimme kevätretkellä. Oli ihana seurata pienten koululaisten kevätriemua!
Töiden jälkeen pikaisesti pakolliset kotityöt (=ruoka nälkäisille pojille) ja sen jälkeen pihalle pistelyn kanssa. Vähitellen työ edistyy. Tätä mallia on mukava pistellä, se on selkeä ja vaihteleva.
Vuosia sitten kesälomamatkallamme löysin pienestä käsityöpuodista ihanan pienen posliinilautasen. Siihen on maalattu ruusuja ja teksti "Pienissä asioissa on hyvän mielen salaisuus". Tämän olen yrittänyt muistaa vaikeinakin aikoina. Pienten hyvien asioiden ja hetkien huomaaminen ja niistä nauttiminen antaa voimia elämään. Kuten huomaatte, lautanen on ollut seinällä ja pudonnut aika monta kertaa. Aina olen kuitenkin saanut sen liimattua. Nyt ajattelin tehdä ristipistoin samanlaisen taulun, jospa se ei särkyisi niin helposti;). Tekstin tein StitchPoint-sivuston avulla. Vielä etsin jostain pieniä ruusuja, tietenkin punaisia.. Ja jospa vielä saisin sen pisteltyä:).
Kauniita pieniä hetkiä!

sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Iloa eteenpäin

Mustikka kukkii! Tänään oli jo melko lämmintä ja kesäistä.
Luistelijat jatkavat matkaansa Marille. Lähetän postia pian sinulle Mari.
Hyasintitkin ovat jo auenneet, pian myös tulppaanit. Aurinkoisia päiviä!

torstai 10. toukokuuta 2012

Hyvästi talvi ja jää...

...jo metsä vihertää! Viime viikolla puhkesivat hiirenkorvat ja saamme iloita kevään raikkaasta vihreydestä. Joka kevät nämä uudet lehdet ilahduttavat aina yhtä paljon. Kevään vihreys antaa uutta voimaa talven jälkeen.
Valkovuokot kukkivat. Lapsena keräsimme äidille äitienpäivän aamuna kimpun valkovuokkoja. Nyt saan omilta lapsiltani näitä ihania kevään kukkia.
Jäät ovat sulaneet järvestä ja pojat ovat jo uineetkin... Oli kuulemma kylmää vettä:).
Löysin parilla eurolla kivan koristelinnunpöntön. Se oli ihan yksinkertainen vihreä-valkoinen. Innostuin laittelemaan sitä vähän. Pikkutavarat ovat Tiimarista ja Sinellistä. Siitä tuli söpö!
Laitoin sen kuistille. Toivottavasti linnutkin huomaavat, että se on pelkkä koriste:).
Iloa kiertämään! Sain Irmeliltä tämän aivan ihanan luistelijamallin . Pistelin sen tauluksi. Nyt haluan laittaa iloa eteenpäin ja arvon tämän mallin halukkaiden kesken. Jätä kommenttisi 19.5. mennessä jos haluat osallistua arvontaan.
Ensimmäiset orvokitkin olen istuttanut. Ja myös yhden pelargonin ostanut, tietenkin vaaleanpunaisen! Aurinkoisia päiviä!

torstai 26. huhtikuuta 2012

PIF

Tänään postilaatikossa oli ihana yllätys! Sain PIF-paketin Babsilta. Paketissa oli tällaista kaikkea kaunista.
Ihana pistelty pieni tyynykoriste. Tuo teksti on todella kaunis sekä ulkonäöltään että sisällöltään. Ja väri on ihana:).
Taustapuolella on pieni tasku ja sieltä löytyi kauniit sakset!
Lisäksi tämä toivemallini CCN Party Cakes. Ja siihen lankoja. Oi mitkä värit!
Tämä on aivan ihana paketti. Oli kiva osallistua PIF-arvontaasi Babs! It was very nice to participate in Your PIF-lottery Babs! I'm so glad for the gift! Thank You Babs! Iloa päiviinne!