tiistai 2. lokakuuta 2012

Lokakuu



Lokakuu. Tänään nautimme kuopuksen kanssa vapaapäivästä. Aamulla hän houkutteli minut sienimetsään. Olipa ihana kulkea syksyisessä metsässä. Mukavasti löytyi suppilovahveroita. Poju on todella innokas sienestäjä. Hän tietää kaikki hyvät paikat ja löytää helposti sienet. Mutta syödä hän ei niitä halua:).





Viikonloppuna olin todella ihanalla kurssilla. Pääsin tekemään minijuttuja. Tässä aikaansaannoksiani.





Ja herkkujakin siellä leivottiin. Olen aivan innoissani kurssista ja kaikista uusista ideoista. Miten tästä enää töihinkään ehtii...;). (kuvan hyllyn olen ostanut valmiina kauan sitten)





Puut ovat saaneet lisää väriä. Nautitaan lokakuun kauneudesta!

tiistai 25. syyskuuta 2012

Syksyn värejä



Vaikka pistely(t) on kesken, syksyn viileydessä oli ihan pakko aloittaa joku neule. Löysin ihanan värikylläisen Novitan Puro-langan. Tämän langan sävynimi on Ilo. Se sopii nyt todella hyvin harmaisiin syyspäiviin. Kudon tästä kaulahuivin. Keskellä koristeena peruspalmikko.





Luonnossa on myös kiva seurata värien leikkiä. Ensin kesän vihreyden sekaan tulee hiukan keltaista, sitten eräänä aamuna lisäksi punaista. Luonnon väri-iloa!

Iloa syksyn päiviin!

lauantai 15. syyskuuta 2012

Hylly



Uudessa 101 ideaa- lehdessä oli kivoja ideoita kuormalavojen käyttöön. Heti innostuin niistä. 10-vuotias poikani teki ja maalasi tämän hyllyn. Eikö tullutkin hieno? Tässä on käytetty yksi lava, sitä on pienennetty ja maalattu.





Tähän on kiva laittaa vuodenaikaan sopivia koristeita.





Hyllylle löytyi sopiva paikka ulkoportaiden vierestä.





Miten jokaisessa vuodenajassa onkin oma kauneutensa. Aamuisin töihin ajellessani usein ihan tekisi mieleni pysähtyä ihailemaan luonnon kauneutta. Kuluneella viikolla eräänä aamuna oli hyvin sumuista, mutta sumun takaa korkealta näkyi sininen taivas! Tuli mieleen, että elämähän on juuri sellaista, vaikka olisi vaikeampi hetki, niin sen takana on kirkkaampaa...





Aurinko pilkahteli synkkien pilvien välistä. Ja hetken kuluttua tuli rankka sadekuuro ja taas kohta aurinko näkyi.








Ihana aamu, nämä maisemat ilahduttavat minua jokaisena aamuna.





Nyt tuntuu ihan syksyltä. Yhden pojan luokka myi syyskukkia. Sieltä tilasin valkoisia ja punaisia callunoita.




Aurinko paistaa! Oikein hyvää viikonloppua!

keskiviikko 29. elokuuta 2012

Ruusuja, pihlajia



Eilen illalla sain valmiiksi kesäpistelyni. Nyt tämä ihana ruusumalli on sitten tässä! Ja kuvassa näkyvät myös pienten käsien tekemät saksienkolot... Onneksi ne peittyvät kehyksen alle:). Pitipä hetkeksi laskea työ johonkin ja sittenhän siihen oli reipas poju ehtinyt...





Kangas on pellavaa ja langat DMC:n.




Ja tauluksi tämän viimeistelen, haluan nähdä nämä ruusut joka päivä. Tässä kuvassa tilapäiset kehykset, ajattelin hankkia taas niitä Ikean kivoja kehyksiä.




Syksy on ja omenat kypsyvät. Tänä vuonna meillekin tulee jonkin verran omppuja, piirakoita ja omenapaistosta olemme jo aika monesti tehneet. Jospa jaksaisin vielä hilloa keittää.





Pihlajat ovat todella kauniita tänä syksynä! Pojat ehdottivat hyytelön tekoa, mutta se on kyllä niin kirpeää, että jäisi meillä koristeeksi. Ihaillaan nyt näitä marjoja ihan puussa. Tai voisihan niitä joulukoristeeksi säilöä. Kuten eräänä syksynä, keräsin paljon pihlajanmarjaterttuja liiteriin joulukoristelua varten. Ja kun joulun alla menin niitä hakemaan, kaikki oli syöty! Linnut olivat jostain raosta sinne ehtineet.




Vaikka asumme suuressa kaupungissa, ympäristömme on aika maaseutumaista. Äsken iltakävelyllä nuorimpien kanssa ihailimme kaurapeltoja. Ovat kyllä vielä aika vihreitä, toivottavasti syyssäät kuitenkin loputkin tuleennuttavat.





Iltataivaan sini saa mielen aina vähän haikeaksi... Mutta syksykin on kaunis, siis nyt nauttikaamme siitä!

perjantai 17. elokuuta 2012

Elokuuta



Työt ovat alkaneet, joten käsitöitä en ole paljon ehtinyt tekemään. Innostusta sain kuitenkin taas, kun tytär toi Amerikantuliaisina ihania mallikirjoja. Nuo pienet neulatyynyt ovat todella kauniita. Ajattelin käyttää malleja moneen eri työhön. Joskus:). Kana- ja kukkomallit ovat aivan upeita myös.





Viimeisenä lomapäivänä kävimme vielä Hangossa uimassa. Oli ihana päivä!





Lapset nauttivat uimisesta kylmässä vedessä ja lämpimästä hiekasta. Siellä olisimme viihtyneet vaikka kuinka kauan. Ensi kesänä taas!





Rannalta keräsimme simpukoita. Ajatella, että kotimaastakin löytyy niin kauniita simpukoita!





Elokuun alussa vietimme perhejuhlia. Tytär teki kauniita ja herkullisia kakkuja.





Kuopus sai kakun toiveidensa mukaan.






Elokuun illat ovat jo melko pimeitä. On kiva sytyttää kynttilät pihapöydälle.

Oikein hyvää viikonloppua!

lauantai 4. elokuuta 2012

Peittoja



Kuopuksella on ihan kohta synttärit, 5 vuotta. Hän pitää kovasti minun ompelemista tilkkupeitoista. Lahjaksi siis ikioma peitto. Kankaita tilasin Iinulta, osa omista varastoista. Tällä kertaa valitsin poikamaiset kankaat:).









Lelumarkkinat innostivat minua minivirkkauksiin. Tulossa peitto minikokoisista isoäidinneliöistä. Samalla virkkasin pienen pöytäliinan pojantyttären nukkekotiin.




Vadelmat ovat kypsyneet. Niiden poimiminen on parasta rentoutusta!

Tänään saapui VPK:lainen (13v) viikon palkintomatkalta Itävallasta. Upeita kuvia, kivoja tarinoita ja herkullista suklaata!

Hyvää viikonloppua!

maanantai 30. heinäkuuta 2012

Lelumarkkinoilla



Eilen oli Forssassa Wanhan ajan lelumarkkinat. Mekin innostuimme sinne lähtemään. Mukanani olivat vanhin tytär, kuopus, miniä ja pojantytär. Päätimme lähteä aamulla aikaisin, että ehtisimme perille heti kun markkinat avataan.
No, yöllä oli kova ukkonen ja sähköt olivat menneet poikki. Aamulla ei siis tullut vettäkään kun ei ollut sähköä (meillä on oma kaivo). Päätimme, että tämähän ei meitä häiritse, otimme hammasharjat mukaan ja menimme lähimmälle huoltoasemalle. Sieltä sain myös aamukahvin:). Hyvin ehdimme markkinoillekin.





Ja siellähän oli vaikka mitä kivaa tarjolla. Aivan upeita pieniä nukkekotijuttuja ja monenlaisia leluja, enimmäkseen keräilyä varten.
Tällaisia minä löysin. Kaunis puusohva, herkkuja, laukkuja ym.
Tapasin blogiystäväni Kirsin. Hänellä ja Emmalla oli aivan ihania töitä. Kirsiltä on tuo pistelykitti ja kangaslaatikko, Emma on tehnyt tuon suloisen keppihevosen. Kuopuskin löysi oman aarteensa Kirsin pöydästä, hienon puisen sammakon.
Oli todella kiva käydä näillä messuilla. Paljon uusia ideoita ja inspiraatiota sieltä sain!






Kävimme myös kivalla kirpputorilla. Sieltä löysin pitkän räsymaton 2,5 eurolla ja ristipistolehtiä 1e/kpl. Näistä löytyi kivoja malleja, jotka haluaisin pistellä.





Viime yönä oli taas kova ukkonen. Tänään ei ole satanut, joten mustikoita keräämään!

perjantai 27. heinäkuuta 2012

Kesäillan tunnelmaa



Lempeän kesäillan tunnelmia mökiltä. Aurinko laskenut, järvi tyyni. Näissä maisemissa mieleni rauhoittuu.





Hyvää heinäkuun viimeistä viikonloppua!

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Matkakertomusta vielä...



Aamuidylli hotellin vieressä. Tällainen aarre kaupungin keskustassa!





Ajelimme muutaman kilometrin keskustasta hiljaiselle merenrannalle.





Auringonsäteet kimalsivat veden pinnassa, hiljaisuuden rikkoi vain lokin kirkuna. Ihanaa kesää ja lomaa!





Varmaan aika monilla kaupunkilaisilla on vene, ainakin venelaiturien määrästä päätellen. Söimme kivassa rantaravintolassa herkullisen lounaan.





Kaupungissa vanhan kirkon vieressä oli ihana käsityöpuoti.




Sieltä löysin matkamuistoksi suloisen taulun.





Ajelimme kirpputorille Lapväärtiin. Siellä olikin todella kiva paikka. Tavaraa oli paljon ja paikka oli siisti. Ostin matot, pari keltaista unikko-tyynyliinaa ja käsinvirkattua pitsiä.
Lapväärtissä ihailimme valtavaa kirkkoa. Miten niin komea ja iso kirkko siellä? Löysimme myös suuren vaatekaupan, Vonnes. Se oli myös nähtävyys! Ja sieltä jotain pientä myös lähti mukaan;).





Kotimatkalla poikkesimme Humppilassa aivan uskomattomassa kangaskaupassa, Tilkkutexissä. Se on kyllä käsityöihmisten karkkikauppa! Toinen toistaan kauniimpia kankaita!





Pihalla oli vastassa upea tilkkutyö, siitä tiesin, että olemme oikeassa paikassa:).






Tilkkutexistä mukaan lähti muutamia viimeistelykankaita. Sieltä olisi kyllä voinut ostaa vaikka kuinka paljon, mutta piti kurkistaa rahapussiinkin:).





Aurinkoisia päiviä, tänään oli ihan helle!