Helmikuu on tuonut kauniit talviset päivät.
Pakkaspäivinä lämmittää juuri valmistunut Riddari-villlatakki.
Aloitin tämän loppiaisen jälkeen ja sainkin aika nopeasti valmiiksi.
Monena aamuna ehdin kutoa ennen töihin lähtöä, se oli mukava rauhallinen hetki ennen kiireistä työpäivää. Lankana tässä on Lettlopi. Väreiksi valitsin lämpimän punaisen lisäksi tummempaa harmaata, mustaa ja valkoista.
Kaarroke valmistuu nopeasti, tekee mieli aina jatkaa seuraava ja seuraava kerros.
Kudoin tämän pyöröneuleena, koska minä teen kuvioneuleen mieluiten ilman nurjia kerroksia. Ja koska tästä tein villatakin, neule piti leikata keskeltä auki.
Virkkasin keskisilmukan molemmin puolin ylhäältä alas vahvikkeen. Ohjeita tähän löysin kivasti netistä.
Virkkauksen jälkeen keskellä on selvästi näkyvissä kohta, josta leikataan.
Kyllä silti vähän jännitti tarttua saksiin :) Mutta hyvin tämä sujui.
Lopuksi vielä kudoin nappilistat. Valitsin napeiksi kauniit kevyet metallinapit.
Ja valmista!
Lunta on enemmän kuin vuosiin!
Runebergin päivän kunniaksi leivoin runebergintorttuja. Tämä on yksi kevättalven perinteistä. Minun reseptissäni on korppujauhoja ja mantelirouhetta.
Moniin vuosiin ei ole päässyt potkuttelemaan, mutta nyt onnistuu! Kävin useamman kilometrin lenkin ihanassa aurinkoisessa pakkassäässä. Aivan kuin ennen lapsena :).
Aurinkoisia pakkaspäiviä Sinulle!



















































